Standardele de competență profesională ale cadrelor didactice din învăţământul general din perspectivă constructivistă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1167 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 17:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136 (76)
Educație (14306)
SM ISO690:2012
ANDRIŢCHI, Viorica. Standardele de competență profesională ale cadrelor didactice din învăţământul general din perspectivă constructivistă. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 7-11. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Standardele de competență profesională ale cadrelor didactice din învăţământul general din perspectivă constructivistă

CZU: 371.136

Pag. 7-11

Andriţchi Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

Articolul abordează problema competenţei profesionale a cadrelor didactice din învăţământul general din perspectiva dezideratelor paradigmei constructiviste. Se caracterizează specificul demersului constructivist, se precizează rolul şi acţiunile didactice ale profesorului constructivist. Se deduc direcţii de actualizare a Standardele de competență profesională ale cadrelor didactice din învăţământul general, cu precizarea descriptorilor de tip constructivist.

The article addresses the problem of the professional competence of the teachers in the general education from the perspective of the constructivist paradigm's wishes. Is characterized the specificity of the constructivist approach, the role and didactic actions of the constructivist teacher are specified. Are deduced directions for updating the Standards of professional competence of the teachers in the general education, specifying the constructivist type descriptors.

Cuvinte-cheie
paradigma constructivistă, demers constructivist, profesor constructivist, descriptori "constructivişti" de competenţă profesională,

constructivist paradigm, constructivist approach, constructivist teacher, "constructivist" descriptors