Clasa de elevi sau grupul academic – comunități de învățare interactive și sinergice în cadrul paradigmei constructiviste
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
897 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 09:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.21 (172)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Clasa de elevi sau grupul academic – comunități de învățare interactive și sinergice în cadrul paradigmei constructiviste. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Educație preșcolară și primară, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 4, pp. 267-273. ISBN 978-9975-76-301-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Clasa de elevi sau grupul academic – comunități de învățare interactive și sinergice în cadrul paradigmei constructiviste

CZU: 371.21

Pag. 267-273

Posţan Liliana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2020


Rezumat

În articol abordăm capacitatea generală a grupelor de a facilita, declanșa și aproxima învățarea și dezvoltarea. Analizăm unele aspecte ale constructivismului social cu referire la relația între învățarea individuală și în grup și scoatem în evidență constatările constructivismului social cu referire la învățare ca proces de construire de sensuri și semnificații de către membrii unor grupuri sociale. Concluzionam că, clasa de elevi sau grupul academic constituie comunități de învățare interactive și sinergice în cadrul paradigmei constructiviste a învățării cu potențial de facilitare, declanșare și aproximare a învățării și dezvoltării, de formare a competențelor transdisciplinare precum cooperarea și coeziunea, iar personalitatea grupului (grup creativ, grup unit, grup inovativ, grup cu umor, grup dezbinat, grup rebel etc.) poate influența personalitatea elevului.

In this article we address the general capacity of groups to facilitate, trigger and approximate learning and development. We analyze some aspects of social constructivism with regard to the relationship between individual and group learning and highlight the findings of social constructivism with reference to learning as a process of developing meanings and senses by members of social groups. We concluded that, the class of students or the academic group represents interactive and synergistic learning communities within the constructivist paradigm of learning with the potential to facilitate, trigger and approximate learning and development, to train trans-disciplinary competences such as cooperation and cohesion, and the personality of the group (group creative, united group, innovative group, humor group, split group, rebel group, etc.) can influence the student's personality.

Cuvinte-cheie
clasa de elevi, comunitate de învățare, învățare interactivă, constructivism,

student class, learning community, interactive learning, constructivism