Specificul citirii în clasa întâi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
729 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 09:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:82 (10)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
Literatură (3493)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia. Specificul citirii în clasa întâi. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Educație preșcolară și primară, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 4, pp. 201-207. ISBN 978-9975-76-301-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Specificul citirii în clasa întâi

CZU: 373.3:82

Pag. 201-207

Golubiţchi Silvia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2020


Rezumat

Cititul și scrisul trebuie privite ca instrumente de bază permanente și se realizează în clasa I. Realizarea actului cititului înseamnă cunoașterea unei tehnici de lucru care permite elevului să citească, să se orienteze în text, să înțeleagă mesajul textului, adică să se poată folosi de carte și cum să învețe cu ajutorul cărții. În procesul de învățare a cititului și scrisului, învățătorul trebuie să ia în considerație particularitățile vârstei de 6-7 ani. Elevul din clasa I cunoaște bine limba română, adică comunică liber cu cei din jur, (se trece de la activitatea de joc la activitatea de învățare). A-i învăţa pe şcolarii mici să citească şi să scrie, în perspectiva evoluţiei lor viitoare, înseamnă a-i învăţa cum să înveţe.

Cuvinte-cheie
citit, scris, elev, clasa I, sunet, literă, cuvânt, metoda fonetică, analitico-sintetică