Rolul tehnologiilor informaţionale specializate în asigurarea calității procesului educațional la chimie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
514 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 22:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.854:004 (2)
Educație (14077)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4103)
SM ISO690:2012
VARANIȚĂ, Diana. Rolul tehnologiilor informaţionale specializate în asigurarea calității procesului educațional la chimie. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor naturii, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 227-232. ISBN 978-9975-76-304-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Rolul tehnologiilor informaţionale specializate în asigurarea calității procesului educațional la chimie

CZU: 372.854:004

Pag. 227-232

Varaniță Diana
 
Liceul Teoretic „Universul”, s. Scoreni, Străşeni
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Deoarece chimia este o disciplină experimentală, care creează o punte de legătură între domeniul Științe ale Naturii și domeniul Științe Exacte, este important de a utiliza întregul arsenal disponibil la moment pentru a crea mecanisme eficiente de instruire și cercetare. Tehnologiile informaționale devin un instrument tot mai des utilizat în rezolvarea multiplelor probleme din domeniu. Uneori experimentele practice sunt periculoase pentru elevi sau costisitoare, deaceia pot fi înlocuite cu experimente virtulale. Un profesor de chimie poate transforma o oră monotonă în una atractivă pentru elevi folosind softuri educaţionale cu lecţii interactive bazate pe experimente virtuale, simulări, modelări 2D/3D, programe de tip multimedia, jocuri didactice prin care elevii au asigurată înţelegerea logică şi profundă a conceptelor chimice. Astfel, tehnologiile informaţionale trebuie să fie utilizate pentru a concentra dobândirea de cunoştinţe şi formare de abilităţi care să permită studenţilor/elevilor să se adapteze la o societate în continuă evoluţie.