Dezvoltarea competenței de cercetare a elevilor la lecțiile de chimie, ciclul gimnazial
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
977 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 19:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.854.046.12 (2)
Educație (14312)
SM ISO690:2012
CODREANU, Tatiana, CODREANU, Sergiu. Dezvoltarea competenței de cercetare a elevilor la lecțiile de chimie, ciclul gimnazial. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor naturii, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 190-196. ISBN 978-9975-76-304-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Dezvoltarea competenței de cercetare a elevilor la lecțiile de chimie, ciclul gimnazial

CZU: 372.854.046.12

Pag. 190-196

Codreanu Tatiana1, Codreanu Sergiu2
 
1 Liceul Teoretic „Ion Vatamanu”, Străşeni,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

 La etapa actuală, instruirea a trecut de la pedagogia pentru cunoştinţe la pedagogia pentru competenţe, fiind orientată spre un învăţământ de calitate axat pe valorificarea capacităților personale ale elevului. Ținând cont de preocupările mileniului III, referitor la educaţie, putem remarca că prioritățile acestuia sunt formarea competenţelor, în general, şi a competenţei de cercetare, în special, care vizează integrarea procesului instructiv-educativ cu cercetarea. Capacitățile intelectuale ale personalităţii sunt nemijlocit legate de calitatea şi cantitatea experienţei de cunoaştere şi de acţiune, precum şi de posibilitățile sale de a integra mental aceste cunoștințe și abilități, pentru a se putea integra atât în mediul natural cât şi cel social. Procesul activ de formare şi dezvoltare a competenţei de cercetare v-a conduce la crearea unui context necesar pentru o educaţie de calitate şi v-a iniția elevii în tehnicile și metodele de muncă intelectuală, v-a dezvolta interesul față de cunoaştere, v-a motiva studierea disciplinei chimia, care într-un final vor duce la formarea unei concepţii și viziuni proprii despre lumea înconjurătoare şi viață.

 At the present stage, the training has gone from the pedagogy for the knowledge to the pedagogy for the competences, being oriented towards a quality education focused on the valorization of the personal capacities of the student. Counting the concerns of the third millennium, regarding education, we can notice that its priorities are the formation of competences, in general, and of research competence, in particular, which aims to integrate the instructive-educational process with research. The intellectual capacities of the personality are directly related to the quality and quantity of the experience of knowledge and action, as well as its possibilities to mentally integrate these knowledge and abilities, in order to be able to integrate both in the natural and social environment. The active process of training and developing the research competence will lead to the creation of a necessary context for a qualified education and will initiate students in the techniques and methods of intellectual work, will develop the interest towards knowledge, will motivate the study of the chemistry discipline, which in the an end will lead to the formation of one's own conception and visions of the surrounding world and life.

Cuvinte-cheie
competenţă, competenţe-cheie, competență de cercetare, integrare, instruire prin cercetare, analiză, săruri ale acidului azotic,

competence, key competences, research competence, integration, research training analysis, nitric acid salts