Формирование читательской грамотности: проблемы и пути их решения при изучении физики в гимназии
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1969 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-25 12:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:53+075.3 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
Fizică (1722)
ȘTIINȚĂ ȘI CUNOȘTINȚE. ORGANIZARE. ȘTIINȚA CALCULATOARELOR. INFORMARE. DOCUMENTARE. BIBLIOLOGIE. INSTITUȚII. PUBLICAȚII (10231)
SM ISO690:2012
БЕЛЯЕВА, Светлана, ВЭРЗАРУ, Галина. Формирование читательской грамотности: проблемы и пути их решения при изучении физики в гимназии. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor exacte, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 1, pp. 307-319. ISBN 978-9975-76-305-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Формирование читательской грамотности: проблемы и пути их решения при изучении физики в гимназии

CZU: 37.016:53+075.3

Pag. 307-319

Беляева Светлана, Вэрзару Галина
 
Лицей имени Михаила Коцюбинского, Кишинэу
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Potrivit rezultatelor Programului Internațional de Evaluare a Elevilor – PISA, care evoluează o dată la trei ani competențele elevilor cu vârsta de 15 ani, în anii 2015 și 2018 Moldova a înregistrat rezultate scăzute la trei domenii de bază: citire/lectură, matematică și științe (nivelul 2 din 6 posibile). Temelia educației de calitate este competența de lectură, care se formează datorită abilităților de lectură conștientă. Esențialul în lectura conștientă este de a "înțelege" ce citești, "utilizarea"celor citite și "reflecția" despre cele lecturate. Pe parcursul procesului de instruire în ciclul gimnazial elevii trebuie să formeze următoarele abilități: extragerea informațiilor din text, înțelegerea textului în linii generale, conștientizarea informațiilor, traducerea lor în limba maternă, în limbajul formulelor, interpretarea sensurilor, reflecții asupra conținutului textului; evaluarea conținutului acestuia și a formei lui de prezentare. Pentru a forma și a dezvolta competența de lectură, este necesar să o monitorizăm sistematic, evaluând-o și îmbunătățind-o. Monitorizarea necesită utilizarea unor instrumente valide bazate pe criteriile elaborate de cercetătorii PISA. La orele de fizică în clasele gimnaziale este necesar de a dirija elevii pentru citirea textelor educaționale și posedarea unui limbaj științific.

Cuvinte-cheie
читательская грамотность, смысловое чтение, функциональная грамотность, умения, определяющие уровень читательской грамотности, техника INSERT, правильность речи, над предметная компетенция.