Articolul precedent |
Articolul urmator |
1969 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-25 12:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:53+075.3 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
Fizică (1722) |
ȘTIINȚĂ ȘI CUNOȘTINȚE. ORGANIZARE. ȘTIINȚA CALCULATOARELOR. INFORMARE. DOCUMENTARE. BIBLIOLOGIE. INSTITUȚII. PUBLICAȚII (10231) |
SM ISO690:2012 БЕЛЯЕВА, Светлана, ВЭРЗАРУ, Галина. Формирование читательской грамотности: проблемы и пути их решения при изучении физики в гимназии. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor exacte, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 1, pp. 307-319. ISBN 978-9975-76-305-9.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 1, 2020 |
|||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 37.016:53+075.3 | |||||
Pag. 307-319 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Potrivit rezultatelor Programului Internațional de Evaluare a Elevilor – PISA, care evoluează o dată la trei ani competențele elevilor cu vârsta de 15 ani, în anii 2015 și 2018 Moldova a înregistrat rezultate scăzute la trei domenii de bază: citire/lectură, matematică și științe (nivelul 2 din 6 posibile). Temelia educației de calitate este competența de lectură, care se formează datorită abilităților de lectură conștientă. Esențialul în lectura conștientă este de a "înțelege" ce citești, "utilizarea"celor citite și "reflecția" despre cele lecturate. Pe parcursul procesului de instruire în ciclul gimnazial elevii trebuie să formeze următoarele abilități: extragerea informațiilor din text, înțelegerea textului în linii generale, conștientizarea informațiilor, traducerea lor în limba maternă, în limbajul formulelor, interpretarea sensurilor, reflecții asupra conținutului textului; evaluarea conținutului acestuia și a formei lui de prezentare. Pentru a forma și a dezvolta competența de lectură, este necesar să o monitorizăm sistematic, evaluând-o și îmbunătățind-o. Monitorizarea necesită utilizarea unor instrumente valide bazate pe criteriile elaborate de cercetătorii PISA. La orele de fizică în clasele gimnaziale este necesar de a dirija elevii pentru citirea textelor educaționale și posedarea unui limbaj științific. |
|||||
Cuvinte-cheie читательская грамотность, смысловое чтение, функциональная грамотность, умения, определяющие уровень читательской грамотности, техника INSERT, правильность речи, над предметная компетенция. |
|||||
|