Învățarea și valorificarea patrimoniului cultural prin intermediul Școlii de Artă și Patrimoniu: experiența Franței
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
587 4
Ultima descărcare din IBN:
2021-06-22 09:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[008+373.67:008](44) (1)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
URSU, Valentina. Învățarea și valorificarea patrimoniului cultural prin intermediul Școlii de Artă și Patrimoniu: experiența Franței. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine: dedicată zilelor europene ale patrimoniului, Ed. 1, 23-24 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, 2019, Ediția 1, p. 79. ISBN 978-9975-3290-4-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine
Ediția 1, 2019
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine"
1, Chişinău, Moldova, 23-24 septembrie 2019

Învățarea și valorificarea patrimoniului cultural prin intermediul Școlii de Artă și Patrimoniu: experiența Franței

CZU: [008+373.67:008](44)

Pag. 79-79

Ursu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2020


Rezumat

Comunicarea cuprinde examinarea experienței de educație pentru patrimoniu a Școlii de Artă și Patrimoniu din regiunea Vendée a Franței. Școala Departamentală de Artă și Patrimoniu, creată în anul 2004, aparține Departamentului Vendée. Activitatea școlii este orientată spre sporirea interesului elevilor pentru patrimoniul istoric, natural și artistic, facilitarea cunoașterii istoriei și a bogățiilor de pe teritoriul Franței, identificarea cu patrimoniul, sensibilizarea fiecărui tânăr la protejarea patrimoniului. Școala colaborează cu 11 instituții patrimoniale, organizând peste 60 de activități educaționale pentru copii și tineri cu vârstă cuprinsă între 3 și 20 ani. Se propun, de asemenea, activități ce țin de arta spectacolului, educația civică și evenimente cultural-istorice. Toate activitățile sunt concepute de profesioniști cu duble competențe: de cunoaștere a patrimoniului în cauză și experiență de muncă cu publicul școlar. Acestea sunt animate de mediatori de patrimoniu, artiști sau meșteri specializați. Școala utilizează diverse metode și tehnici, adaptate de profesor în funcție de clasă sau instituție, de capacitățile și interesele elevilor. Domeniul de funcționalitate a Școlii Departamentale acoperă patru aspecte: Patrimoniul muzeal (Historial, Chabotterie), patrimoniul construit (Tiffauges, Maillezais), natură (Nalliers, oraș de păsări), Expediții istorice (Drumul civic Vendée, Tour de France, seturi digitale pentru comemorări), Arta spectacolului (muzică, dans, teatru), Evenimente (Vendéspace, Vendée Globe Junior). Concluzionăm că Școala Departamentală de Artă și Patrimoniu din regiunea Vendée a Franței este un bun exemplu de educație pentru cunoașterea și promovarea patrimoniului istoric și cultural prin activități interactive cu copiii și tinerii de diferite vârste.