Articolul precedent |
Articolul urmator |
565 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-03-31 16:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
745.52(478)(092) (6) |
Desen. Design. Artă aplicată și meserii de artă (336) |
SM ISO690:2012 PROCOP, Natalia. Postmodernismul în creaţia Nataliei Ciornaia. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine: dedicată zilelor europene ale patrimoniului, Ed. 1, 23-24 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, 2019, Ediția 1, p. 65. ISBN 978-9975-3290-4-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine Ediția 1, 2019 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine" 1, Chişinău, Moldova, 23-24 septembrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 745.52(478)(092) | ||||||
Pag. 65-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Membru al uniunii Artiștilor Plastici din Republica Moldova, al uniunii Designerilor din Republica Moldova, Natalia Ciornaia face parte din generaţia artiștilor plastici formaţi în cadrul institutului de Arte Aplicate și Decorative din Lvov, ucraina, catedra Decorarea și modelarea articolelor industriei textile și ușoare. Revenind în ţară, în viaţa artistică din Chișinău autoarea s-a impus în anii 1985, debutând la expozițiile de grup organizate de uniunea Artiștilor Plastici cu batic și vestimentaţie. Artista practică cu o deosebită măiestrie mai multe genuri ale artelor, plasându-se în rândul plasticienilor care perseverează și experimentează în permanență. În orice manieră nu ar picta (pointilism, suprarealism, impresionism, arta conceptuală), autoarea păstrează elementele figurative. Lucrările din perioada incipientă a creaţiei sale se deosebesc printr-o gamă cromatică sobră, limitându-se la câteva culori, iar cele curente sunt cu predominarea culorilor vii de o luminozitate proeminentă și treceri fine. Bogatele motive populare este tema de care se preocupă artista: Poartă veche, Capră din Cimișlia, Trei surioare ș.a. Motivele tradiționale se regăsesc și în primele sale lucrări executate în tehnica baticului rece, inspirate din peisajele localității de baștină Legenda Orheiului vechi. Parcul toamna, Legenda Orheiului vechi. Pe lângă genul picturii și a baticului, Natalia Ciornaia practică designul vestimentar. La sfârșitul anilor 1980, în cadrul Expoziției Republicane „Tinerimea Moldovei”, autoarea expune un costum cu genericul Motive din Răciula realizat în tehnica baticului rece. O parte indispensabilă caracteristică creației Nataliei Ciornaia este plein-airul. Participantă activă la numeroase tabere de creație, artista fascinează cu o abordare deosebită a florilor sau a peisajelor pictate. Luminozitatea, buna dispoziţie și calmul etern sunt doar câteva trăsături ce caracterizează lucrările Nataliei Ciornaia. |
||||||
|