Articolul precedent |
Articolul urmator |
599 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 10:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
7.071 (10) |
Ocupații și activități legate de artă și divertismente (24) |
SM ISO690:2012 DRAGNEVA, Lilia. Practici contemporane curatoriale în prezentarea portretului de artist. Metode contemporane de arhivare și reprezentare. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine: dedicată zilelor europene ale patrimoniului, Ed. 1, 23-24 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, 2019, Ediția 1, pp. 39-40. ISBN 978-9975-3290-4-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine Ediția 1, 2019 |
|||||
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine" 1, Chişinău, Moldova, 23-24 septembrie 2019 | |||||
|
|||||
CZU: 7.071 | |||||
Pag. 39-40 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Pannel-ul presupune o discuție despre un format contemporan de concepere, expunere și reprezentare, care prevede un proces de cercetare în ideea recreării identității personale a unei somități din lumea artistică basarabeană. Astăzi avem mai multe tipuri de curatoriat, ce țin nu în ultimul rând de problematizarea în materie de auctorialitate colectivă. ideea vizează un curatoriat de grup cu caracter instructiv-educațional, cu implicarea nemijlocită a artiștilor, curatorilor și cercetătorilor tineri, dar și a cadrelor didactice, elevilor și studenților de la instituțiile de profil artistic. Ne vom referi la diverse tipuri și modalități de revaloficare și personificare a patrimoniului uman, pornind de la un model-patern concret. Referință se va face la o expoziție de retrospectivă, anticipată de un discurs teoretic și anume – la proiectul în etapa de elaborare, cu genericul „Portretul Adei Zevin” – o recreare vorbită (de critici de artă, teoreticieni, prieteni și colegi) și vizualizată (prin opere din colecții private, poze, filme, scrisori de corespondență, agende personale și elemente de mobilier). |
|||||
|