Articolul precedent |
Articolul urmator |
555 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-27 20:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
069.44:75.046.3(498) (1) |
Muzee. Expoziții permanente (505) |
Pictură (405) |
SM ISO690:2012 DERSCARIU, Georgiana Nicoleta. Restaurarea icoanei „Sfântul Ioan Botezătorul” – colecție particulară. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine: dedicată zilelor europene ale patrimoniului, Ed. 1, 23-24 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, 2019, Ediția 1, p. 38. ISBN 978-9975-3290-4-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine Ediția 1, 2019 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine" 1, Chişinău, Moldova, 23-24 septembrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 069.44:75.046.3(498) | ||||||
Pag. 38-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Icoana Sfântul ioan Botezătorul de la Biserica Sfinţii Arhangheli Mihail și Gavriil – Hilișeu - Horia, jud. Botoșani aparţine secolului al XiX-lea, ea fiind folosită în scop liturgic. Este de factură românească, realizată de un autor anonim, având lungimea de 860 mm, lăţimea de 555 mm și grosimea de 27 mm. icoana este realizată în tempera pe suport dreptunghic, având o ramă acoperită cu bronz, iar fondul icoanei este albastru. Sfântul ioan Botezătorul este încadrat până la jumătate cu faţa ușor spre dreapta. Îmbrăcămintea sfântului constă în trei elemente și anume: o cămașă de culoare brună, o mantie de culoare verde și un brâu alb. Sfântul ioan Botezătorul ţine în mâna stângă o cruce cu filacter. Sfântul are o aureolă, iar în partea stângă a lui se află un copac. icoana Sfântul ioan Botezătorul este realizată din două panouri, unul fiind din foioase, iar celălalt din conifere, respectiv tisă. Rama icoanei (repictată) este dată cu bronz și pigmenţi de culoarea ocru, verde și roșu, iar pictura originală și repictarea sunt realizate în tehnica tempera și ulei pe lemn, de aici reieșind stilul Neobizantin cu influențe realiste. Culorile predominante din repictarea stratului pictural sunt albastrul, maro și ocru închis, iar din pictura originală culorile predominante sunt albastru și verde. |
||||||
|