Restaurarea icoanei „Sfântul Ioan Botezătorul” – colecție particulară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
555 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-27 20:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
069.44:75.046.3(498) (1)
Muzee. Expoziții permanente (505)
Pictură (405)
SM ISO690:2012
DERSCARIU, Georgiana Nicoleta. Restaurarea icoanei „Sfântul Ioan Botezătorul” – colecție particulară. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine: dedicată zilelor europene ale patrimoniului, Ed. 1, 23-24 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, 2019, Ediția 1, p. 38. ISBN 978-9975-3290-4-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine
Ediția 1, 2019
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine"
1, Chişinău, Moldova, 23-24 septembrie 2019

Restaurarea icoanei „Sfântul Ioan Botezătorul” – colecție particulară

CZU: 069.44:75.046.3(498)

Pag. 38-38

Derscariu Georgiana Nicoleta
 
Muzeul Judetean "Stefan cel Mare" Vaslui
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2020


Rezumat

Icoana Sfântul ioan Botezătorul de la Biserica Sfinţii Arhangheli Mihail și Gavriil – Hilișeu - Horia, jud. Botoșani aparţine secolului al XiX-lea, ea fiind folosită în scop liturgic. Este de factură românească, realizată de un autor anonim, având lungimea de 860 mm, lăţimea de 555 mm și grosimea de 27 mm. icoana este realizată în tempera pe suport dreptunghic, având o ramă acoperită cu bronz, iar fondul icoanei este albastru. Sfântul ioan Botezătorul este încadrat până la jumătate cu faţa ușor spre dreapta. Îmbrăcămintea sfântului constă în trei elemente și anume: o cămașă de culoare brună, o mantie de culoare verde și un brâu alb. Sfântul ioan Botezătorul ţine în mâna stângă o cruce cu filacter. Sfântul are o aureolă, iar în partea stângă a lui se află un copac. icoana Sfântul ioan Botezătorul este realizată din două panouri, unul fiind din foioase, iar celălalt din conifere, respectiv tisă. Rama icoanei (repictată) este dată cu bronz și pigmenţi de culoarea ocru, verde și roșu, iar pictura originală și repictarea sunt realizate în tehnica tempera și ulei pe lemn, de aici reieșind stilul Neobizantin cu influențe realiste. Culorile predominante din repictarea stratului pictural sunt albastrul, maro și ocru închis, iar din pictura originală culorile predominante sunt albastru și verde.