Metoda storytelling în contextul promovării educației pentru dezvoltare durabilă (componenta mediu)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
761 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 16:08
SM ISO690:2012
DONICA, Ala. Metoda storytelling în contextul promovării educației pentru dezvoltare durabilă (componenta mediu). In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Științe ale naturii, Ed. 1, 10-11 martie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 2, pp. 156-166. ISBN 978-9975-76-230-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2018
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
1, Chişinău, Moldova, 10-11 martie 2018

Metoda storytelling în contextul promovării educației pentru dezvoltare durabilă (componenta mediu)

Storytelling in the context of education for sustainable development promotion (environmental component)


Pag. 156-166

Donica Ala12
 
1 Institutul de Ecologie şi Geografie,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 februarie 2020


Rezumat

Educația pentru Dezvoltare Durabilă reflectă principiile, valorile și perspectivele Dezvoltării Durabile (Raportul Bruntland, 1987) în educație, iar prin metoda storytelling se pot transmite „înțelepciuni ale popoarelor” generațiilor prezente, cu preocupări deosebite asupra viitorului. În articol sunt expuse 10 povești/istorioare din tezaurul mondial, care promovează componentele durabilității și care pot fi utile la lecțiile de geografie, biologie, educație ecologică, educație civică.

Education for sustainable development (ESD) is a key concept for education in the new millennium. One of the ESD’ teaching methods, which illustrate sustainability ideas is storytelling, which promotes moral values among younger generations (wisdom of the elders helps to impart respect for cultural heritage and for the environment). In this article are exposed 10 educative stories from the world’ traditional and indigenous knowledge that involve the complex relationships of sustainable development’ dimensions.