Influenţele mediului familial în educaţia intelectuală a elevului mic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1088 244
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 23:24
SM ISO690:2012
ZABORŢEV, Dorina. Influenţele mediului familial în educaţia intelectuală a elevului mic. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogia învățământului primar și preșcolar, Ed. 1, 10-11 martie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 4, pp. 277-282. ISBN 978-9975-76-232-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2018
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
1, Chişinău, Moldova, 10-11 martie 2018

Influenţele mediului familial în educaţia intelectuală a elevului mic


Pag. 277-282

Zaborţev Dorina
 
Școala primară nr. 12 „Anatol Popovici”
 
 
Disponibil în IBN: 18 februarie 2020


Rezumat

Performanţa şcolară a elevului este determinată/facilitată de o multitudine de factori. Ea angajează întreaga personalitate a elevului, adică factorii psihologici şi biologici asupra cărora acţionează factorii de ambianţă (pedagogici şi socioculturali). Printre factorii psihologici enumerăm inteligenţa, gradul de dezvoltare şi mobilitatea proceselor intelectuale (percepţia, reprezentarea mentală şi imaginaţia, gândirea şi rezolvarea de probleme, memoria şi varietatea formelor de limbaj), capacitatea de concentrare a atenţiei, factorii motivaţionali, stabilitatea emoţională etc. Inteligenţa socială nu poate lipsi din această enumerare, deoarece de competenţele şi atitudinile sociale ale elevului depind integrarea sa în grupul şcolar, socializarea cu efecte benefice asupra dezvoltării sociale de mai târziu. Cel mai important factor extraşcolar care influenţează stima de sine a copilului este familia. Caracteristicile mediului familial determină nivelul stimei de sine cu care copilul va intra la şcoală şi vor acţiona asupra ei şi pe parcursul şcolarităţii primare.

Cuvinte-cheie
familie, copil, educaţie, climat familial, dezvoltare intelectuală, proceselor intelectuale, percepţia, reprezentarea, imaginaţia, gândirea şi rezolvarea de probleme, memoria, limbajul, atenţia, condiţii de dezvoltare, comportamentul intelectual