Articolul precedent |
Articolul urmator |
1088 244 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 23:24 |
SM ISO690:2012 ZABORŢEV, Dorina. Influenţele mediului familial în educaţia intelectuală a elevului mic. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogia învățământului primar și preșcolar, Ed. 1, 10-11 martie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 4, pp. 277-282. ISBN 978-9975-76-232-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 4, 2018 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" 1, Chişinău, Moldova, 10-11 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 277-282 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Performanţa şcolară a elevului este determinată/facilitată de o multitudine de factori. Ea angajează întreaga personalitate a elevului, adică factorii psihologici şi biologici asupra cărora acţionează factorii de ambianţă (pedagogici şi socioculturali). Printre factorii psihologici enumerăm inteligenţa, gradul de dezvoltare şi mobilitatea proceselor intelectuale (percepţia, reprezentarea mentală şi imaginaţia, gândirea şi rezolvarea de probleme, memoria şi varietatea formelor de limbaj), capacitatea de concentrare a atenţiei, factorii motivaţionali, stabilitatea emoţională etc. Inteligenţa socială nu poate lipsi din această enumerare, deoarece de competenţele şi atitudinile sociale ale elevului depind integrarea sa în grupul şcolar, socializarea cu efecte benefice asupra dezvoltării sociale de mai târziu. Cel mai important factor extraşcolar care influenţează stima de sine a copilului este familia. Caracteristicile mediului familial determină nivelul stimei de sine cu care copilul va intra la şcoală şi vor acţiona asupra ei şi pe parcursul şcolarităţii primare. |
||||||
Cuvinte-cheie familie, copil, educaţie, climat familial, dezvoltare intelectuală, proceselor intelectuale, percepţia, reprezentarea, imaginaţia, gândirea şi rezolvarea de probleme, memoria, limbajul, atenţia, condiţii de dezvoltare, comportamentul intelectual |
||||||
|