Prestarea serviciului public prin prisma eficienţei şi eficacităţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
531 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 19:43
SM ISO690:2012
TOFAN, Tatiana. Prestarea serviciului public prin prisma eficienţei şi eficacităţii. In: Teoria şi practica administrării publice, 20 mai 2013, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2013, pp. 364-365. ISBN 978-9975-4241-5-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria şi practica administrării publice 2013
Conferința "Teoria şi practica administrării publice"
Chișinău, Moldova, 20 mai 2013

Prestarea serviciului public prin prisma eficienţei şi eficacităţii

Public service in terms of efficiency and effectiveness

Оказание публичных услуг в свете повышения эффективности


Pag. 364-365

Tofan Tatiana
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
Disponibil în IBN: 17 februarie 2020


Rezumat

The effectiveness of the relationship between the result obtained and the objective to be achieved. Within an organization, the effectiveness presumes standards the objectives, resulting in a preliminary definition of the objectives and subsequent a measurement of results. In the public administration is considered the efficiency is important, and the efficacy in the primordial.

Cuvinte-cheie
the public service, efficiency, effectiveness