Sistemul educațional - între misiune și proces. Statut de professor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
650 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-02 18:14
SM ISO690:2012
VACARCIUC, Daniela. Sistemul educațional - între misiune și proces. Statut de professor. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Științe exacte, Ed. 1, 10-11 martie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 1, pp. 18-21. ISBN 978-9975-76-229-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2018
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
1, Chişinău, Moldova, 10-11 martie 2018

Sistemul educațional - între misiune și proces. Statut de professor


Pag. 18-21

Vacarciuc Daniela
 
Liceul „V. Alecsandri”, mun. Chişinău
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 13 februarie 2020


Rezumat

 Întemeietorii pedagogiei susţineau ca aceasta este „arta universală de a-i învăţa de toate pe toţi” (I.Comenius), că „pedagogia nu este ştiinţă, ci arta cea mai mare pe care o cunoaşte umanitatea” (K.Uşinschi).  Dorindu-ne mari transformări în învăţământul universitar cu accent pe transformarea acestuia în formă şi conţinut pe creşterea calităţii, astăzi noi acceptăm doar ştiinţele educaţiei nu şi pedagogia umanistă praxiologică care cuprinde cunoaşterea artistică, tehnologii educaţionale ca artă creativă originală. Punând accentul pe cunoaşterea ştiinţelor educaţiei, acumulând informaţie teoretică fără a lăsa loc suficient pentru un antrenament specific praxiologic în contextul tehnicii, tehnologiei şi artei educaţiei nu vom reuşi să realizăm o schimbare esenţială în învăţământul superior pedagogic.

The founders of pedagogy were saying that this is ,,the universal art to teach everybody, everythingˮ(I.Comenius), that ,,the pedagogy is not science, but the best art that humanity has ever knownˮ(K.Ushinski). Willing for big changes in higher educational system focusing on content changes and quality growth, today we accept only educational sciences not praxiological human pedagogy that consists of artistic approach, educational techniques as an original creative art. Focusing on learning sciencies of education, gatering theoretical information without leaving a sufficient place for a specific praxiological practice in technique, tehnology and art of education context, we won̕ t manage an essential change in higher educational system.

Cuvinte-cheie
Pedagogia – arta educaţiei, ştiinţă pedagogică, Cunoaşterea ştiinţifică, Cunoaşterea artistică, Tehnica pedagogică, măiestria pedagogică, Tehnologii educaţionale moderne integrative, Cultura învăţării, Consilierea educaţională, Interacţiunea subiect-subiect a culturii învăţării, Modelul curricular praxiologic multidimensional, Antrenament specific praxiologic psiho-pedagogic,

Pedagogy- art of education, pedagogical science, scientific approach, artistic approach, pedagogical technique, pedagogical skile, modern interactive educational technologies, the art of studying, educational advisory, the interaction subject-subject in art of studying, praxeological multidimensional curricular model, techniques and technology in pedagogical skill