Articolul precedent |
Articolul urmator |
794 122 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 00:22 |
SM ISO690:2012 SAMANATI, Ludmila. Literatura pentru copii, factor esențial în dezvoltarea personalităţii elevului mic. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Didactica Învățământului Primar și Preșcolar , 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 2, pp. 117-120. ISBN 978-9975-76-249-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2018 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 117-120 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article addresses the role of literature for children in the development of the young pupil’s personality. Literature forms and shapes the children’s character, it also cultivates patriotic feelings, moralhumanism, love for the homeland, perseverance, respect for work and those who work. Lliterature has an enormous contribution in the development of the child and is nesesara for his evolution in the society. |
||||||
|