Articolul precedent |
Articolul urmator |
582 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-03 21:01 |
SM ISO690:2012 OBOROCEANU, Viorica. Aspecte teoretice ale atitudinilor interpretative în clasele primare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Didactica Învățământului Primar și Preșcolar , 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 2, pp. 81-86. ISBN 978-9975-76-249-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2018 |
|||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018 | |||||
|
|||||
Pag. 81-86 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Atitudinea este un sistem relativ durabil de reacţii faţă de obiecte, persoane, valori etc. reacţii ce reflectă conceptele şi convingerile subiectului referitor la obiectul vizat și are un caracter în acelaşi timp cognitiv (judecăţi, credinţe, cunoştinţe), afectiv (sentimente favorabile sau defavorabile) şi conativ (tendinţa de acţiune). Atitudini interpretative ca acte generate de textul artistic, impune elevului cititor o activitate de autoformare. Formarea atitudinilor interpretative presupune contactul direct al receptorului cu opera literară, întrucât elevul este provocat să se autoanalizeze, să se identifice cu personajul, să trăiască în universul cărţii, structurându-şi o idee proprie. |
|||||
|