Aspecte teoretice ale atitudinilor interpretative în clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
582 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-03 21:01
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Aspecte teoretice ale atitudinilor interpretative în clasele primare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Didactica Învățământului Primar și Preșcolar , 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 2, pp. 81-86. ISBN 978-9975-76-249-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2018
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018

Aspecte teoretice ale atitudinilor interpretative în clasele primare


Pag. 81-86

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2020


Rezumat

Atitudinea este un sistem relativ durabil de reacţii faţă de obiecte, persoane, valori etc. reacţii ce reflectă conceptele şi convingerile subiectului referitor la obiectul vizat și are un caracter în acelaşi timp cognitiv (judecăţi, credinţe, cunoştinţe), afectiv (sentimente favorabile sau defavorabile) şi conativ (tendinţa de acţiune).  Atitudini interpretative ca acte generate de textul artistic, impune elevului cititor o activitate de autoformare. Formarea atitudinilor interpretative presupune contactul direct al receptorului cu opera literară, întrucât elevul este provocat să se autoanalizeze, să se identifice cu personajul, să trăiască în universul cărţii, structurându-şi o idee proprie.

Attitude is a relatively lasting system of reactions to objects, people, values, etc. reactions that reflect the concepts and beliefs of the subject in relation to this subject and are both cognitive at the same time (judgments, beliefs, knowledge), emotional (favorable or unfavorable feelings) and conational (tendency of action). Interpretative attitudes as acts generated by the artistic text impose on the reader a self-training activity. The formation of interpretative attitudes involves the direct contact of the receiver with the literary work, as the student is challenged to self-analyze, to identify with the character, to live in the universe of the book, structuring his own idea.