Aspectele lexicale în clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
605 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-02 14:17
SM ISO690:2012
CODREANU, Aliona. Aspectele lexicale în clasele primare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Didactica Învățământului Primar și Preșcolar , 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 2, pp. 27-31. ISBN 978-9975-76-249-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2018
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018

Aspectele lexicale în clasele primare


Pag. 27-31

Codreanu Aliona
 
Liceul Teoretic „Miguel de Cervantes“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2020


Rezumat

Lexicul este constituit din totalitatea cuvintelor care există şi care au existat cândva în limbă. Sensul cuvântului este înţelesul pe care vorbitorii îl atribuie unui cuvânt. Datorită sensului exprimat cuvântul se raportează la un obiect din realitate și înglobează elemente eterogene ca valoare şi semnificaţie, dar care toate împreună au însuşirea de a fi cuvinte. Modalitățile de lucru cu cuvintele sunt: lucrul cu dicţionarul; prezentarea obiectului, a imaginii; explicarea cuvântului prin gest şi mimică; demonstrarea acţiunii; explicarea prin perifrază; explicarea prin intermediul sinonimelor; desenarea obiectului la tablă ş.a.

 The lexicon consists of all the words that exist and which once existed in the language. The meaning of the word is the meaning that speakers assign to a word. Because of the meaning expressed, the word refers to an object of reality and embraces heterogeneous elements as value and meaning, but all of them have the attribute of being words. Ways to work with words are: working with the dictionary; presentation of the object, the image; explaining the word by gesture and mimic; demonstration of the action; Peripheral explanation; explanation through synonyms; drawing the object to the board, and so on.