Articolul precedent |
Articolul urmator |
808 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 22:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
39(=214.58) (44) |
Antropologie culturală. Ethnografie. Obiceiuri. Tradiții. Datini. Mod de viață. Folclor (2206) |
SM ISO690:2012 CAUNOVA, Natalia. Identitatea romilor ca bază pentru integrare, segregare sau incapsulare? In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 11, 29-31 octombrie 2019, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2019, Ediția 11, pp. 79-80. ISBN 978-9975-84-104-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 11, 2019 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 11, Chișinău, Moldova, 29-31 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 39(=214.58) | ||||||
Pag. 79-80 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Instruirea reprezintă o modalitate de adaptare eficientă a romilor la societatea contemporană. Problema majoră constă în identificarea procesului de instruire, ţinându-se cont de particularităţile copiilor romi. Sunt evidenţiaţi factorii care împiedică şi promovează includerea copiilor romi în sistemul de învăţământ (statutul etnic, cultura şi imaginea lumii, statutul socio-economic etc.). Markerii culturali importanţi pentru tinerii romi sunt: tradiţiile, ritualu rile și obiceiurile, limba. Markerii care duc la consolidarea cu alte grupuri etnoculturale sunt: locul de trai comun, religia şi trecutul istoric comun. La tinerii romi am determinat o identitate etnică pozitivă. Analiza comparativă a conţinutului autostereotipului la tineri şi adolescenţi, a permis evidenţierea calităţilor centrale pentru ambele grupuri – activ, comunicabil, curat. Mai puţin atrăgătoare au fost calităţile: fricos, lacom, făţarnic. Studierea afilierii etnice a arătat că la tinerii romi prevalează motivele de afiliere etnică (un nivel înalt de apartenenţă grupală şi satisfacția sentimentului de apartenenţă grupală), mai puţin este reprezentat grupul oscilatorilor. Situaţia socială este percepută de cei mai mulți dintre romi ambiguu (grupul oscilatorilor). În structura „Eu-concepţiei” sunt mai accentuate: categoriile de personalitate, genul şi familia; mai puţin – cetăţeanul Moldovei şi religia. |
||||||
|