Imaginea oraşului Chişinău: şiruri de asocieri ale tinerilor de etnie rusă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
541 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-29 10:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
908(478-25) (10)
Monografii regionale. Studiul unei localități (84)
SM ISO690:2012
AXENTI, Maria. Imaginea oraşului Chişinău: şiruri de asocieri ale tinerilor de etnie rusă. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 11, 29-31 octombrie 2019, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2019, Ediția 11, p. 77. ISBN 978-9975-84-104-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare
Ediția 11, 2019
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"
11, Chișinău, Moldova, 29-31 octombrie 2019

Imaginea oraşului Chişinău: şiruri de asocieri ale tinerilor de etnie rusă

CZU: 908(478-25)

Pag. 77-77

Axenti Maria
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2020


Rezumat

Studiile de imagologie sunt în creştere în ultima perioadă, însă, din păcate rămâne restrâns numărul de cercetări locale din acest domeniu. Scopul studiului de faţă este de a elucida cum tinerii percep oraşul Chişinău şi de a încerca reconstruirea imaginii bazate pe asocieri, opoziţii şi comparaţii. Din punct de vedere metodologic, au fost efectuate un şir de anchetări şi interviuri cu tineri de etnie rusă cu vârste între 17 și 18 ani (elevi ai Liceului Rus „N. Gogol” din Chişinău). Datele obţinute au fost segregate pentru a putea forma un tablou comun. Analizând şirul de asocieri obţinute putem conchide că în general Chişinăul are o imagine pozitivă, în prim plan evidenţiindu-se asocierile de tipul: „oraş natal”, „oraş verde”, „oraş frumos”. Pe lângă asocierile pozitive, sunt şi numeroase negative, care se referă, de cele mai multe ori, la calitatea infrastructurii şi întreţinerii teritoriului: „neîngrijit”, „trotuare sparte”, „uitat”, „murdar”. Astfel, rezultatele studiului au un caracter ştiinţific în domeniile antropologiei urbane, etnologiei şi imagologiei, dar, în același timp, au și un caracter aplicativ. Acestea pot fi utilizate la elaborarea politicilor urbane şi de dezvoltare a turismului intern şi receptor.