Importanța parteneriatului grădiniță-familie în eficientizarea socializării la preșcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1376 149
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 19:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.018.262+316.356.2 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
Structură socială. Societatea ca sistem social (979)
SM ISO690:2012
ANDRASCIUC, Vasilica. Importanța parteneriatului grădiniță-familie în eficientizarea socializării la preșcolari. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi Management Educaţional, 1-2 martie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 5, pp. 143-150. ISBN 978-9975-76-267-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2019
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 1-2 martie 2019

Importanța parteneriatului grădiniță-familie în eficientizarea socializării la preșcolari

CZU: 373.2.018.262+316.356.2

Pag. 143-150

Andrasciuc Vasilica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 24 ianuarie 2020


Rezumat

Parteneriatul educaţional se adresează în principal părinţilor şi profesorilor şi se referă la a acţiona în acelaşi sens. Ceea ce hotărăşte familia trebuie să fie în acord cu măsurile şcolare, şi ceea ce face un părinte, să nu fie negat de celălalt. Mediul familial ocupă un loc central în multitudinea factorilor determinanţi ai evoluţiei individului. Copilul trebuie socializat şi modelat, iar fundamentarea personalităţii sale se realizează, în mare măsură, în interiorul familiei acestuia, care concentrează primul său univers afectiv şi social. Parteneriatul educaţional este forma de comunicare, cooperare şi colaborare în sprijinul copilului la nivelul procesului educativ. Acesta presupune o unitate de cerinţe, opţiuni, decizii şi acţiuni educative între factorii educaţionali. Parteneriatul educaţional se desfăşoară împreună cu actul educaţional. Procesul de colaborare cu părinţii asigură atingerea scopului educaţional, şi anume de a obţine dezvoltarea globală a copilului. Prin colaborarea părinţilor cu grădiniţa, aceştia pot completa, sprijini şi dezvolta personalitatea copilului.

The educational partnership mainly addresses parents and teachers and refers to acting in the same direction. What the family decides must be in agreement with the school measures, and what a parent does, should not be denied by the other. The family environment occupies a central place in the multitude of determinants of individual evolution. The child must be socialized and modeled, and the foundation of his personality is largely achieved within his family, which concentrates his first affective and social universe. The educational partnership is the form of communication, cooperation and collaboration in support of the child at the level of the educational process. It involves a unity of requirements, options, decisions and educational actions among educational factors. The educational partnership is carried out together with the educational act. The process of collaborating with parents ensures the achievement of the educational goal, namely to achieve the overall development of the child. Through parents' collaboration with the kindergarten, they can complement, support and develop the child's personality.

Cuvinte-cheie
grădiniță, familie, parteneriat, socializare, proces, eficientizarea socializării, preşcolari,

kindergarten, family, partnership, socialization, process, socialization efficiency, preschool children