Lumea contemporană în spectacolul teatral
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
709 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 08:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.08/.09 (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
KOROLIOVA, Elfrida. Lumea contemporană în spectacolul teatral. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 102-108. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597307
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Lumea contemporană în spectacolul teatral

Contemporary world reflected in the theatrical performance

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3597307
CZU: 792.08/.09

Pag. 102-108

Koroliova Elfrida
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

Articolul analizează nouă spectacole diferite, prezentate de diferite ţări: “Angajare de clovn” şi „Migraaanţii sau prea suntem mulţi pe nenorocita asta de barcă” după piesele lui M. Vişniec, montate la teatrul Satiricus „I. L. Caragiale”, „What Shall We Do with the Cello?” /„Şi cu violoncelul ce facem?” de M. Vişniec, jucat de Compania “Atelier Theatre Studio” din Anglia, psihodrama „Equus” de P. Shaffer, spectacole „CMO” („ЧМО”), după V. Levaşov, „Mamaşa Curaj şi copiii ei” de B. Brecht, monodrama „Bărbierul din provincie” de N. Lordkipanidze, puse în scenă la Teatrul Dramatic de Stat pentru Tineret „S uliţî Roz”; „Occident express” după M. Vişniec – la Teatrul “Trap door” din Chicago, comedia neagră a teatrului absurdului „Caii la fereastră” de M. Vişniec, montat la Teatrul italian “Teatro dell’Argine”din Bologna. Aceste spectacole dezvăluie teme în cheia unei mitologii ale războiului aduse până la absurd, sensurile adânci ale existenţei umanităţii, al pierderii sentimentului de pământ natal, de aspiraţii la o viaţă frumoasă, confortabilă în orice loc de pe planetă.

The article analyzes nine different performances presented by various countries: “Employment of clown” and “Migrants or there are too many on this damn boat” after the plays of M. Vishniec staged by I. L. Caragiale Satiricus Theater, “What Shall We Do with the Cello?” after M. Vishniec played by the “Atelier Theater Studio” Company from England, the psychodrama “Equus” after P. Shaffer, the shows “CHMO” (“ЧМО”), after V. Levasov, “Mama Brave and her children” after B. Brecht, the monodrama “Barber in the province”, by N. Lordkipanidze, staged by the State Dramatic Youth Theater “S ulitsi roz”; “Occident express” by M. Vishniec staged by the “Trap door” Theater from Chicago, the black comedy of the theater of the absurd “Horses at the Window” after M. Vishniec, staged by the Italian Theater “Teatro dell’ Argine” from Bologna. These shows reveal themes in the realm of a mythology of war brought to the absurd; expose the deep meanings of the existence of humanity, the loss of the feeling of homeland, of aspirations to a beautiful, comfortable life anywhere on the planet.

Cuvinte-cheie
teatru, spectacol, lumea interioară, epoca globalizării, război,

theater, performance, the inner world, the age of globalization, war