Rolul cadrului didactic în socializarea copiilor cu sindromul Down
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1056 215
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 21:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.112.4+37.015.3 (4)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
PAVLENKO, Lilia, CUŞNIR, Lilia. Rolul cadrului didactic în socializarea copiilor cu sindromul Down. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Educație preșcolară și primară, 1-2 martie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 4, pp. 103-111. ISBN 978-9975-76-269-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2019
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 1-2 martie 2019

Rolul cadrului didactic în socializarea copiilor cu sindromul Down

CZU: 376.112.4+37.015.3

Pag. 103-111

Pavlenko Lilia, Cuşnir Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

Procesul de socializare a copiilor cu sindromul Down parcurge o cale destul de anevoisă întâlnind dificultăţi de diferit ordin. Specialiştii în domeniu menţionează că cunoaşterea de către cadrele didactice a specificului socializării acestor copii poate contribui la facilitarea procesului numit. Autorii articolului de faţă evidenţiază importanța dezvoltării abilităţilor sociale pentru copiii cu sindromul Down încă de la vârsta timpurie, fapt ce solicită de la cadrele didactice din grădiniţă, de la cadrul didactic de sprigin, de la membrii familiei competenţe în crearea unor condiţii care vor marca în mod semnificativ dezvoltarea socio-afectivă a copilului.

The process of socializing children with Down's syndrome is going through a rather uneventful way, encountering difficulties of different order. Specialists in the field mention that teachers' knowledge of the specificity of socializing these children can help facilitate the process. The authors of this article highlight the importance of developing social skills for children with Down Syndrome from early age, requiring teachers from the kindergarten, from the pedagogical support framework, and family members, skills to create conditions that will significantly mark the socio- emotional development.