Implicaţiile inteligenţei emoţionale, a intervenţiilor psiho-sociale în procesul educaţional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
861 109
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 21:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942.2+37.015.3+316.6 (1)
Psihologie (3362)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
Psihologie socială (960)
SM ISO690:2012
ARTIOMOV, Laurenţia. Implicaţiile inteligenţei emoţionale, a intervenţiilor psiho-sociale în procesul educaţional. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Educație preșcolară și primară, 1-2 martie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 4, pp. 26-32. ISBN 978-9975-76-269-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2019
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 1-2 martie 2019

Implicaţiile inteligenţei emoţionale, a intervenţiilor psiho-sociale în procesul educaţional

CZU: 159.942.2+37.015.3+316.6

Pag. 26-32

Artiomov Laurenţia12
 
1 Institutul de Fiziologie şi Sanocreatologie,
2 Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

Inteligența emoțională (IE) este considerată drept una din componentele esențiale ale ajustării emoționale, bunăstării personale, succesului în viaţă, în  relațiile interpersonale în diferite contexte ale vieții de zi cu zi. Acest articol este  o tentativă de analiză a domeniului de cercetare al inteligenţei emoţionale  în contextul educaţional și abordează importanţa ei  pentru actanţii procesului educaţional.  In lucrare se discută şi rolul intervențiilor social-psihologice, adică a exercițiilor scurte care vizează gândurile, sentimentele și convingerile elevilor, studenților referitor la școală, universitate, în aspectul contribuţiei lor la ameliorarea rezultatelor academice, reducerea esenţială a lacunelor în educaţie.

Emotional Intelligence (EI) is considered as one of the essential components of emotional adjustment, personal welfare, life success, and interpersonal relationships in different contexts of everyday life. This article is an attempt to analyze the field of research of emotional intelligence in the educational context and addresses its importance for the actors of the educational process. The paper also discusses the role of social-psychological interventions, namely short exercises  that target the students' thoughts, feelings and beliefs about the school, the university in terms of their contribution to the improvement of academic results and the essential reduction of gaps in education.