Articolul precedent |
Articolul urmator |
637 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-03 13:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4228) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 DONOAGĂ, Diana. Libertatea academică - între realitate și adevăr. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.4, pp. 247-252. ISBN 978-9975-3370-5-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.4, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 247-252 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The theme of "academic freedom" comes back when we talk about a crisis in education. In this article, we want to show that the debate on academic freedom involves redefining the academic environment. Moreover, academic freedom means that teachers have the power to define themselves, but also their responsibility to know how to redefine the challenges faced by education. The emergence of academic freedom, the ability of each member of the institution to fearlessly expose his own opinions and ideas, to participate directly in influencing decisions, is the only way to re-establish education. |
||||||
|