Dinamica forței de muncă și mișcarea internă a salariaților în Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
647 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-08 14:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[331.5+331.2](478) (1)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (468)
Plata muncii. Retribuții. Salarii. Remunerații (65)
SM ISO690:2012
ROTARI, Victoria. Dinamica forței de muncă și mișcarea internă a salariaților în Republica Moldova. In: Interuniversitaria, Ed. 14, 3 mai 2018, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 14, pp. 106-109. ISBN 978-9975-50-234-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 14, 2019
Colocviul "Interuniversitaria"
14, Bălți, Moldova, 3 mai 2018

Dinamica forței de muncă și mișcarea internă a salariaților în Republica Moldova

CZU: [331.5+331.2](478)

Pag. 106-109

Rotari Victoria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2020


Rezumat

The article analyzes the dynamics of the labor force and the mobility of the employees on the territory of the Republic of Moldova for the period 2014-2017. Satisfaction of the labor force or labor resourses includes a large number of indicators that characterize the distribution of the population after participation in the economic activity, the population occupies on the types of economic activities and the distribution and mobility of the employees, the share of women that was analyzed in the given study. This issue is present, because the labor movement in the Republic of Moldova is at a very high level, because of this there arise problems related to the employment of the dismissal of the employees, including in the territorial aspect. Research has led to conclusions, which, in our opinion, attribute to the improvement of the labor and movement policy on the territory of the Republic of Moldova

Cuvinte-cheie
workforce, active population, inactive population, resources human, number of employees, employees