Articolul precedent |
Articolul urmator |
495 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-05-31 16:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:82.09 (4) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Critică literară. Studii literare (212) |
SM ISO690:2012 ТОПОР, Габриэлла. Организация методической работы с пейзажем в рамках школьной и вузовской программы. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 246-259. ISBN 978-9975-3370-4-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.3, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:82.09 | ||||||
Pag. 246-259 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article focuses on up-to-date questions of teaching literature. Author considers methods of work with landscape pictures in the course of lessons of literature in school and University. Analyses of scenery during studying of artistic work allows to perceive literary text much deeper and with more vivid emotions. Work with landscape serves the idea of aesthetic education of students, teaches them to love and interpret nature, it educates thoughtful readers, who deeply feel nature and consciously perceive various literature art works. |
||||||
|