Substantive proprii – elemente componente ale unităţilor frazeologice. O perspectivă didactică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
648 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-10 15:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'367.622.12 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
SM ISO690:2012
STRATAN, Nina, MATIEŢ-PARASCHIV, Violeta. Substantive proprii – elemente componente ale unităţilor frazeologice. O perspectivă didactică. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 371-382. ISBN 978-9975-3370-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 21, Vol.3, 2019
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019

Substantive proprii – elemente componente ale unităţilor frazeologice. O perspectivă didactică

CZU: 37.02:811.135.1'367.622.12

Pag. 371-382

Stratan Nina, Matieţ-Paraschiv Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 ianuarie 2020


Rezumat

The present article deals with the analysis of a special type of stable joints of phrases - phraseological units or phraseological expressions, and from their category we have selected only the phrasologies that attest to their own substantive composition. The authors have brought examples demonstrating the presence of nouns in all phrases. Although the phraseological units form a whole by their lexical-semantic value, in the case of those who attest in their structure their own noun, we can say that the noun has a substantial role in the "decoding" of the whole as meaning, figurative or own. Studying them during the gymnasium cycle through an optional course would contribute to the development of the students' general culture, to the development of creativity and would allow the application of knowledge from different fields (history, physics, chemistry, biology, mythology), thus calling for interdisciplinarity