Articolul precedent |
Articolul urmator |
631 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-15 21:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.064.2 (12) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (114) |
SM ISO690:2012 ZGARDAN-CRUDU, Aliona. Importanţa comunicării didactice pentru formarea competenţelor de comunicare la elevi. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 366-371. ISBN 978-9975-3370-4-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.3, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.064.2 | ||||||
Pag. 366-371 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Communication has a decisive role in the realization of quality education. In thepedagogical activity, communication is both an art and a necessary professional tool and indispensable to the teacher for establishing constructive relations with pupils, parents, the teaching staff. A particular form of communication, with application in education, is the didactic communication, realized through a bilateral relationship between teacher and pupil. Thus, the efficiency of the educational process directly correlates with the teacher`s competence of communication that refers to his skill to develop educational messages according to the educational context. |
||||||
|