Articolul precedent |
Articolul urmator |
543 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 21:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:[811.135.1+821.135.1] (29) |
Probleme generale de didactică și metodică (1201) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085) |
SM ISO690:2012 CIBOTARU, Liubovi. Strategii de formare a competenţelor scrise la elevii din gimnaziu. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 356-366. ISBN 978-9975-3370-4-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.3, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 356-366 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the disciplinary curriculum of Romanian language and literature, the field of communication is divided into two subdomains: oral communication - oral didactics and written communication - didactics of writing and editing [12, pp. 12-14]. In this context, it shall be remind that the communicative - functional paradigm means that students are studying Romanian not to learn rules and definitions but to communicate, based on rules and definitions, in all circumstances of life. Thus, the oral communication activities carried out by the teacher with his pupils directly contribute to the chiseling / refinement of oral communication skills. Unlike Romanian language and literature lessons, communication lessons aim to develop oral communication of pupils. These lessons involve different communication interactions: teacher - student, student - teacher, student - student, pupil - group of students, etc. |
||||||
|