Teoria inteligențelor multiple – modalitate de abordare activă a învățării la geografie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
743 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 18:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:91 (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (430)
SM ISO690:2012
ŢICU, Lucia. Teoria inteligențelor multiple – modalitate de abordare activă a învățării la geografie. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 52-64. ISBN 978-9975-3370-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 21, Vol.3, 2019
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019

Teoria inteligențelor multiple – modalitate de abordare activă a învățării la geografie

CZU: 37.025:91

Pag. 52-64

Ţicu Lucia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2020


Rezumat

Howard Gardner, a professor at the University of Havard, has identified nine types of intelligence: verbal-linguistic intelligence, logical-mathematical intelligence, musical intelligence, visual-space intelligence, natural intelligence, body-kinesthetic intelligence, interpersonal intelligence, intrapersonal intelligence, and existential intelligence.  The theory of multiple intelligences has served as a turning point for reconsidering the educational practice of the past century. For the teacher to become competent in designing learning situations, from the perspective of multiple intelligentsia, he will analyze, from the perspective of this theory, every task proposed to students. Applying the Multiple Intelligence technique, the teacher personalizes training, makes learning more authentic and relevant, promotes student self-evaluation, mobilizes and motivates students to participate in choices, decisions and controls, uses a wide range of methods, techniques and procedures, reduces directivity.