Articolul precedent |
Articolul urmator |
874 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-11 15:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.36.015.3 (6) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588) |
SM ISO690:2012 PONOMARI, Dorina. Identificarea precoce a dizabilității limbajului. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.1, pp. 148-154. ISBN 978-9975-3370-2-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.1, 2019 |
|||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | |||||
|
|||||
CZU: 376.36.015.3 | |||||
Pag. 148-154 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
One of the fundamental strategies of speech therapy is early detection and intervention in the case of language disontogens, any language disorder must be approached before it develops and consolidates in the form of pathologies, the deficient skills being strengthened over time become resistant to change, language can also generate other difficulties (communication, socialization, learning, etc.). Looking for the early discovery of language disontogens will allow for the achievement of an important logopaedy, namely the secondary and tertiary prophylaxis of developmental disorders. Logopedic intervention should be performed until the onset of the pathology itself or coincides with the onset of the language disorder, and not later than to avoid the erroneous development of language. |
|||||
|