Articolul precedent |
Articolul urmator |
692 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-06 16:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.356.015.3 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
SM ISO690:2012 CIUBOTARU, Natalia. Analiza acustică a elementelor segmentale şi suprasegmentale ale vorbirii și impactul lor asupra dezvoltării auzului emoțional la copiii cu deficiențe auditive. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.1, pp. 125-135. ISBN 978-9975-3370-2-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.1, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.356.015.3 | ||||||
Pag. 125-135 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The intelligibility of the communication is affected by the disturbance of the intonation, rhythm and flow of speech on which the language of the vocabulary puts its mark and the poverty of the voice in deaf or demutised children. Uncertainty in expression is also due to changes in flexible words, topical, syntactical and semantic variations. The Appropriation of the grammatical structure of the tongue by deaf children is not made on the path of simple automation by itself, but implies a permanent intervention of thought in order to carry out analyses and summaries of the linguistic material presented. The overload Elements of speech such as intonation, intensity, frequency, duration, pause, rhythm, emphasis are essential in the process of communication. They play an important role in the process of speech understanding as they provide the listener with information about the communication intentions of the one who speaks such as differentiating between an affirmative statement and an interrogative or imperative, differentiation Between two parts of speech. |
||||||
|