Abordarea interdisciplinară în cadrul ariei curriculare matematică și științe ale naturii din perspectiva diferențierii fenomenelor specifice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
739 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 10:24
SM ISO690:2012
ROTARI, Natalia. Abordarea interdisciplinară în cadrul ariei curriculare matematică și științe ale naturii din perspectiva diferențierii fenomenelor specifice. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 181-185. ISBN 978-9975-76-284-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2019
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019

Abordarea interdisciplinară în cadrul ariei curriculare matematică și științe ale naturii din perspectiva diferențierii fenomenelor specifice


Pag. 181-185

Rotari Natalia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2020


Rezumat

 Trecerea la învățământul axat pe competențe, transferarea accentului de pe disciplină pe cel ce învață a condiționat o nemijlocită schimbare în ceea ce privește abordarea procesului de predare-învățareevaluare. O oportunitate în acest sens îi revine abordării interdisciplinare a materiei. În articol sunt aduse argumente în favoarea acestei abordări. Se prezintă o analiză a gradului de corelare a chimiei cu biologia și fizica, pe baza analizei gradului de diferențierea a fenomenelor fizice, chimice și biologice.

The transition to competency-based education, the transfer from the subject to the learner, conditioned an immediate change in the approach of the teaching-learning-evaluation process. An opportunity in this case comes to the interdisciplinary approach. There are arguments in favor of this approach. The article presents the analysis of the degree of correlation of chemistry with biology and physics, and based on analysis of the degree of differentiation of physical, chemical and biological phenomena.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, abordare interdisciplinară, fenomene fizice, chimice și biologice,

interdisciplinarity, interdisciplinary approach, physical, chemical and biological phenomena