Pregătire profesională a viitorilor specialişti din perspectiva interdisciplinarităţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
657 15
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-09 13:41
SM ISO690:2012
CHIRICĂ, Lazăr, CHIRICĂ, Galina. Pregătire profesională a viitorilor specialişti din perspectiva interdisciplinarităţii. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 155-161. ISBN 978-9975-76-284-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2019
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019

Pregătire profesională a viitorilor specialişti din perspectiva interdisciplinarităţii


Pag. 155-161

Chirică Lazăr1, Chirică Galina2
 
1 Colegiul de Ecologie, mun. Chişinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2020


Rezumat

Articolul este dedicat problemei pregătirii profesionale a viitorilor specialiști din perspectiva interdisciplinarității. Autorii evidențiază obiectivul primordial al învăţământului profesional tehnic postsecundar şi postsecundar nonterţial care presupune realizarea procesului de predare-învăţare prin interdisciplinaritate, pornind de la ideia că nici o disciplină de învăţământ nu constituie un domeniu închis ci se pot stabili legături între discipline; se impune ruperea hotarelor disciplinelor şi abordarea unor teme comune, transferul metodelor de la o disciplină la alta.

The article is dedicated to the issue of future specialists' professional training, from an interdisciplinary perspective. The authors highlight the essential objective of the post-secondary technical and non-tertiary post-secondary education, which involves performing the process of teaching and learning through interdisciplinarity, starting from the idea that no education discipline is a closed area but on the contrary, several links between disciplines can be established; it is necessary to break the boundaries of the disciplines and to approach some common themes, to transfer the methods from one discipline to another.