Articolul precedent |
Articolul urmator |
749 71 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 17:02 |
SM ISO690:2012 BATOG, Mariana. Interacţiuni ale părinţilor şi cadrelor didactice pentru dezvoltarea personalităţii elevului. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 6, 6 iunie 2019, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2019, Vol.6, Partea 2, pp. 100-105. ISSN 2587-3563 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.6, Partea 2, 2019 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" 6, Cahul, Moldova, 6 iunie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 100-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Parents 'involvement in pupils' school life and interactions with teachers is an important link to the development of children's personality and the achievement of school success, as well as the drawing of future perspectives for lifelong learning. In this article we discuss the role of parental involvement in school activities and the importance of effective collaboration with teachers for the wellbeing of children. The article also highlights issues, barriers, research in the field, models and mechanisms of parental involvement, proposes some psychological recommendations. |
||||||
Cuvinte-cheie parental involvement, interaction of teachers with parents, mechanisms of parental involvement, personality development, psychological recommendations |
||||||
|