Dezvoltarea gindirii critice ca strategie de formare a competentei de a invata
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
755 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 08:44
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina, MIHĂILĂ, Monica-Maria. Dezvoltarea gindirii critice ca strategie de formare a competentei de a invata. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 6, 6 iunie 2019, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2019, Vol.6, Partea 2, pp. 7-11. ISSN 2587-3563 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.6, Partea 2, 2019
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
6, Cahul, Moldova, 6 iunie 2019

Dezvoltarea gindirii critice ca strategie de formare a competentei de a invata


Pag. 7-11

Petrovschi Nina, Mihăilă Monica-Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2019


Rezumat

Societatea în care creștem și ne dezvoltăm oferă un ansamblu de oportunități pentru fiecare dintre noi, însă aceste oportunități trebuie valorificate într-un mod critic, asertiv de analiză și evaluare. Fără gândire critică elevii nu înregistrează performanţe în dezvoltarea abilităţilor cognitive de ordin superior, dar și a celor noncognitive: competenţe de bază, capacitatea de a lucra în echipă, deprinderi de comunicare şi negociere etc. Aplicarea tehnicilor de dezvoltare a gândirii critice este cea mai eficientă modalitate de a învăţa să găsim soluţii inteligente în diferite situaţii-problemă. Încrederea în capacitatea elevului de a gândi critic, respectarea ideilor şi a convingerilor sale îl determină pe acesta să fie mai sigur pe forțele proprii, să se implice în actul de învățare cu mai mult entuziasm.

La société dans laquelle on grandit et on se développe fournit un ensemble d’opportunités pour chacun de nous, mais ces opportunités doivent être capitalisées dans une manière critique et affirmée d’analyse et d’évaluation. Sans pensée critique, les étudiants n’enregistrent pas de performance dans le développement de compétences cognitives plus élevées, mais aussi des compétences non cognitives: compétences de base, capacité à travailler dans l’équipe, compétences en communication et négociation, etc. L’application des techniques de développement de la pensée critique est le moyen le plus efficace d’apprendre à trouver des solutions intelligentes dans différentes situations-problème. Faire confiance à la capacité de l’élève à penser de façon critique, en respectant ses idées et ses croyances, l’amène à être plus en sécurité par lui-même, à s’impliquer dans l’acte d’apprentissage avec plus d’enthousiasme.

Cuvinte-cheie
gândire reflexivă, gîndire critică, gândire creativă, metacogniţie, învăţare prin acţiune,

pensée réflexive, pensée critique, pensée créative, métacognition, apprentissage par l’action