Articolul precedent |
Articolul urmator |
609 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-14 08:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4228) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 BEȚIVU, Aurelia. Postulate ale axiologiei educaţiei ca ştiinţă pedagogică. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 266-268. ISBN 978-9975-50-235-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 8, 2018 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 266-268 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The axiological approach to pedagogical real scenes of the modern world is considered in the article. We aim to further develop the understanding of scientific objectivity beyond the notion of the axiology of education as an interdisciplinary science at the level of relations between pedagogy and philosophy in general, between the general theory of education and the general theory of curriculum, as fundamental pedagogical sciences, on the one hand, and axiology,as a field of philosophy |
||||||
Cuvinte-cheie philosophy, axiology, education, interdisciplinary, education axiology, epistemological criteria |
||||||
|