Implicații metodologice ale evaluării criteriale prin descriptori în clasele gimnaziale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
540 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26(072.3) (1)
Educație (14077)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Implicații metodologice ale evaluării criteriale prin descriptori în clasele gimnaziale. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 259-262. ISBN 978-9975-50-235-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 8, 2018
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018

Implicații metodologice ale evaluării criteriale prin descriptori în clasele gimnaziale

CZU: 371.26(072.3)

Pag. 259-262

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2019


Rezumat

In the context of this research, the features of the new paradigm called Critical Evaluation by Descriptors are highlighted: the focus of assessment falls on the formative assessment that evaluates students in action within the learning process; is contextualized, within the modular themes, based on the connection between concrete experiences of life and what is being learned. The evaluation has effects on students, teachers and other educational agents on decision-makers responsible for the quality of the learning process. The change that is occurring is not accidental, since it is becoming ever more intense and right to speak of elements of discrimination of students, namely by classical evaluation. The diversity of evaluation functions and its formative valences is ensured by the variety of evaluation methods and techniques specific to the Music Education discipline.

Cuvinte-cheie
musical education, art, musical skills, evaluation by descriptors, evaluation methodology