Noțiunea de „pedagogie a erorii” în formarea competenței de exprimare verbală/orală în limba franceză la studenți
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
665 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-16 15:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.133.1(072.8) (2)
Limbi galo-romanice (Limba franceză) (244)
SM ISO690:2012
SLOBODANIUC, Alina. Noțiunea de „pedagogie a erorii” în formarea competenței de exprimare verbală/orală în limba franceză la studenți. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 211-215. ISBN 978-9975-50-235-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 8, 2018
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018

Noțiunea de „pedagogie a erorii” în formarea competenței de exprimare verbală/orală în limba franceză la studenți

CZU: 811.133.1(072.8)

Pag. 211-215

Slobodaniuc Alina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2019


Rezumat

The error is often perceived as a disruptive element in the teaching/learning process. In communication teaching in a foreing language, more than in any other field, error disturbs. When a learner is mistaken, the teacher sometimes feels that he has failed in his mission. If the error disturbs, the fact remains that the teacher is confronted with it on a daily basis and must, if he considers it a problem, try to remedy it. Many language teachers consider the problem to be a matter for learners. Our experience has enabled us to realize that the teacher should, in order to best fulfil his function, question himself, take a step back from his practice and rely on solid theoretical knowledge in order to best adapt his Inter-vention at each teaching/learning situation. This article, focused on practice, proposes to retrace an experiment of research and reflection.

Cuvinte-cheie
communicative skills, error, mistake, frech language teaching, public speaking