Alegerea profesiei didactice – actualităţi şi tendinţe
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
647 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 23:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.54:37.048.4 (1)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (464)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (239)
SM ISO690:2012
SAVVA, Marianna. Alegerea profesiei didactice – actualităţi şi tendinţe. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 208-211. ISBN 978-9975-50-235-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 8, 2018
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018

Alegerea profesiei didactice – actualităţi şi tendinţe

CZU: 331.54:37.048.4

Pag. 208-211

Savva Marianna
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2019


Rezumat

In this article, we achieve a theoretical approach to the reasons for choosing the teaching profession, how attractive the teaching profession is at the moment and what are the trends. At the present stage, both school and teachers have a diminished image and status. Students who have some potential to become teachers do not benefit from counseling, the necessary guidance for further choosing the profession. The current situation regarding the number of pupils choosing a teaching profession is very low, the number of necessary teachers is constantly increasing, which shows that the teaching profession is not one of the attractive professions for young people.

Cuvinte-cheie
Teaching career, choice of didactic career, actuality, trends, reasons