Articolul precedent |
Articolul urmator |
647 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-24 23:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.54:37.048.4 (1) |
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (464) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (239) |
SM ISO690:2012 SAVVA, Marianna. Alegerea profesiei didactice – actualităţi şi tendinţe. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 208-211. ISBN 978-9975-50-235-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 8, 2018 |
|||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018 | |||||
|
|||||
CZU: 331.54:37.048.4 | |||||
Pag. 208-211 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
In this article, we achieve a theoretical approach to the reasons for choosing the teaching profession, how attractive the teaching profession is at the moment and what are the trends. At the present stage, both school and teachers have a diminished image and status. Students who have some potential to become teachers do not benefit from counseling, the necessary guidance for further choosing the profession. The current situation regarding the number of pupils choosing a teaching profession is very low, the number of necessary teachers is constantly increasing, which shows that the teaching profession is not one of the attractive professions for young people. |
|||||
Cuvinte-cheie Teaching career, choice of didactic career, actuality, trends, reasons |
|||||
|