Повествовательные формы новейшего русского романа
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
771 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.161.1-31 (13)
Literatură slavă (slavonă) de Est (Literatură rusă, Literatură ucraineană, Literatură bielorusă) (367)
SM ISO690:2012
СУЗАНСКАЯ, Татьяна. Повествовательные формы новейшего русского романа. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 74-80. ISBN 978-9975-50-235-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 8, 2018
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018

Повествовательные формы новейшего русского романа

CZU: 821.161.1-31

Pag. 74-80

Сузанская Татьяна
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2019


Rezumat

The Russian novel of the beginning of the twenty-first century is characterized by a va-riety of discursive practices, a variety of idiolect (individual style of the writer), various narrative forms which, according to the theory of the English researcher P. Labbock, fall into the following types: “pano-ramic survey”, “dramatized narrator”, “dramatized mind”, “pure drama”. The article provides a brief overview of the authors’ narrative features and speech practices of the characters in the novels “Laurus” by E. Vodolazkin, “Resident” by Z. Prilepin, “Fortress” by P. Aleshkovsky, “Winter Road” by L. Yuzefo-vich, “Zuleikha Opens her Eyes” by G. Yakhinaand others. Research focuses more on Alexandra Niko-layenko’s lyrical reflections and schizophrenic discourse in the novel “To Kill Bobrykin. The Story of a Murder”, winner of the Russian Booker independent literary prize in 2017.

Cuvinte-cheie
narrator, discourse, speech characteristic of the character, author’s point of view, the system of “voices”