Articolul precedent |
Articolul urmator |
647 43 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-21 00:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.111(072.8=…) (1) |
Limba engleză (673) |
SM ISO690:2012 CEBOTAROŞ, Viorica. Teaching the language of advice in EFL classrooms. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 51-56. ISBN 978-9975-50-235-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 8, 2018 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.111(072.8=…) | ||||||
Pag. 51-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article discusses the role of pragmatic instruction in EFL classrooms, with a focus on the speech act of advice. After revealing some peculiarities of advice in the Anglo and Romanian cultures, it offers some activities that may contribute to raising learners’ pragmatic awareness regarding the functioning of this speech act in the Anglo culture. |
||||||
Cuvinte-cheie advice, culture, pragmatic competence, pragmatic failure, pragmatic instruction |
||||||
|