Credințele elevilor cu privire la inteligență (implicaţii pentru mediul şcolar).
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
784 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 13:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:371.5 (1)
Psihologie (3368)
Educație (14269)
SM ISO690:2012
BÎRLE, Delia Iuliana, ILLE, Ramona. Credințele elevilor cu privire la inteligență (implicaţii pentru mediul şcolar).. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2019, nr. 3-4(35), pp. 21-27. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3-4(35) / 2019 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Credințele elevilor cu privire la inteligență (implicaţii pentru mediul şcolar).

The beliefs of the students with regard to intelligence (implications for the school environment).

CZU: 159.922.8:371.5

Pag. 21-27

Bîrle Delia Iuliana1, Ille Ramona2
 
1 Universitatea din Oradea,
2 Pyramid Learning Center, Oradea
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2019


Rezumat

Carol Dweck a revoluționat modul în care ne raportăm la motivație și orientarea scopurilor, la efort și abilitate și percepția rolului lor în obținerea performanței, și, poate cel mai important aspect, a cercetat credințele oamenilor cu privire la inteligență, credințe pe care, ulterior le-a numit mindset. Astfel, se face distincția între un mindset flexibil, respectiv un mindset rigid. Cel din urmă este specific persoanelor care cred cu tărie că ne naștem cu un set fix de abilități și nu prea putem face ceva pentru a le schimba, pe când indivizii cu un mindset flexibil consideră că prin muncă, efort susținut și prin învățare, pot să dezvolte abilitățile și pot să devină din ce în ce mai buni în ceea ce își propun.

Carol Dweck changed radically the way we look at the motivation and goal orientation, at the effort and the role of ability in achieving performance and, probably, the most important research interest was on the theories of intelligence that characterize people’s beliefs, their mindset, regarding what makes him/her an intelligent person. The mindsets were described as being either flexible, either fixed. The individuals having a flexible mindset consider that they may develop their abilities through hard work, throw learning, but persons having a fixed mindset will believe in a rigid structure of abilities, impossible to change it through life

Cuvinte-cheie
motivaţie, orientarea scopurilor, inteligenţă, mindset rigid, mindset flexibil, abilităţi,

motivation, goal orientation, intelligence, rigid mindset, flexible mindset, abilities