Articolul precedent |
Articolul urmator |
934 0 |
SM ISO690:2012 ДЗЕКИШ, Светлана. Формирование межкультурной компетенции студентов-филологов в процессе обучения иноязычному общению. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 5, 18 octombrie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 5, pp. 303-308. ISBN 978-9975-3302-8-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 5, 2019 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" 5, Bălți, Moldova, 18 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 303-308 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article defines the concept of intercultural competence, discusses some features of the formation of intercultural competence, outlines the conditions for constructing the educational process as a way of constructing and implementing the content of intercultural learning, identifies ways and methods for the formation of intercultural competence of philological students, and lists the qualities of an intercultural-competent person. |
||||||
Cuvinte-cheie intercultural competence, educational process, philology students, foreign language communication |
||||||
|