Specificul dezvoltării compensatorii în recuperarea copiilor cu deficienţe mintale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
695 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 14:13
SM ISO690:2012
STAMATE, Iuliana. Specificul dezvoltării compensatorii în recuperarea copiilor cu deficienţe mintale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 5, 18 octombrie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 5, pp. 262-265. ISBN 978-9975-3302-8-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 5, 2019
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
5, Bălți, Moldova, 18 octombrie 2019

Specificul dezvoltării compensatorii în recuperarea copiilor cu deficienţe mintale


Pag. 262-265

Stamate Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2019


Rezumat

The phenomenon of manifesting the compensatory mechanisms in children with mental deficiencies is related to "how, under conditions of activity, education and work, new ways can be created and we can make compensatory ones, then on the path of vicarage (of supplementation), then and on the way of restructuring the functional scheme ». Therefore, apart from activities - including in the form of games, learning, work - there can be no compensation, compensation by restructuring the functional schemes. This process is based on the gradual internalization (especially difficult to difficult, especially in people with mental disabilities) is a mode of action, which takes care of the causes that exist regarding the adaptation, either spontaneously or directedly.

Cuvinte-cheie
mental disabilities, the law of compensation, compensatory mechanisms, adaptation