Sarcina didactică centrată pe nevoile de învăţare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
564 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-05 14:14
SM ISO690:2012
RUSOV, Veronica. Sarcina didactică centrată pe nevoile de învăţare. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 5, 18 octombrie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 5, pp. 150-160. ISBN 978-9975-3302-8-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 5, 2019
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
5, Bălți, Moldova, 18 octombrie 2019

Sarcina didactică centrată pe nevoile de învăţare


Pag. 150-160

Rusov Veronica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2019


Rezumat

The article analyzes a series of theoretical and methodological problems faced by specialists who use or wish to use different methods and techniques to adapt the teaching task to the learning needs of the students. The international and national documents that regulate the individualized approach at the school and class level are listed. The methods of adapting the teaching task to the inclusive class are described.

Cuvinte-cheie
teaching task, individualization, differentiation