Depăşirea şi psihoprofilaxia stresului ocupațional la CDS în procesul prestării serviciilor educaţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
645 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-17 13:04
SM ISO690:2012
NACAI, Lilia. Depăşirea şi psihoprofilaxia stresului ocupațional la CDS în procesul prestării serviciilor educaţionale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 5, 18 octombrie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 5, pp. 34-43. ISBN 978-9975-3302-8-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 5, 2019
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
5, Bălți, Moldova, 18 octombrie 2019

Depăşirea şi psihoprofilaxia stresului ocupațional la CDS în procesul prestării serviciilor educaţionale


Pag. 34-43

Nacai Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2019


Rezumat

This study addresses the problem of professional stress in support teachers. The activity of the support teachers is very demanding, from several perspectives: the high and varied educational needs of the students with CES, the intense emotional demand of the support teachers, the resistance of the students, parents, the society regarding the inclusive education. The range of requests and challenges in the professional plan of the support teachers can generate psychological problems: stress at work, emotional exhaustion that denotes the need to call for psychological services, the need to call for psychological assistance. The experimental investigation of the level of professional stress, emotional exhaustion of the support teachers as well as the ways of preventing and overcoming the professional stress are of interest.

Cuvinte-cheie
stress, professional stress, support teacher, prophylaxis and overcoming stress