Assessment of reading comprehension
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
448 0
SM ISO690:2012
IGNATIUC, Iulia. Assessment of reading comprehension. In: Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:: strategii, forme, metode, 5-7 octombrie 2005, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005, Vol.1, pp. 96-98. ISBN 9975-931-97-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:
Vol.1, 2005
Conferința "Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:"
Bălţi, Moldova, 5-7 octombrie 2005

Assessment of reading comprehension


Pag. 96-98

Ignatiuc Iulia
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 2 august 2019


Rezumat

Assessment of reading comprehension is very important in foreign language teaching. It doesn’t only measure student progress in text understanding, but also gives the teacher the possibility to estimate the level of materials appropriate for teaching and helps him determine what modifications of planned interventions are necessary. Besides, it contributes to the evaluation of word-level skills and knowledge. The success depends on how valid the assessment itself is.