Despre valoarea personală și branding personal
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
879 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 21:02
SM ISO690:2012
CONSTANDACHI, Ruxanda. Despre valoarea personală și branding personal. In: Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:: Ştiinţe umanistice Științe sociale, 21-22 aprilie 2016, Chişinău. Chişinău, 2016: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2016, SU, SS, pp. 109-111.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:
SU, SS, 2016
Sesiunea "Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti: "
Chişinău, Moldova, 21-22 aprilie 2016

Despre valoarea personală și branding personal


Pag. 109-111

Constandachi Ruxanda
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 iulie 2019


Rezumat

Imaginea pe care o creăm despre noi înșine și pe care o promovăm este la fel de importantă ca valorile personale care stau la baza ei. Pentru a ne crea propriul brand este nevoie de atitudine, vizibilitate, de a ieși în evidență, a fi distinct. Suntem percepuți și văzuți așa cum vrem să fim percepuți și văzuți. În prezent, este un mare avantaj pe care social-media ni-l pune la îndemână și de care trebuie să profităm din plin. Prin simplul fapt că este mult mai ușor să comunicăm cu oamenii, putem ajunge la un număr considerabil de mare de oameni cu un minim de efort, cu un singur click, suntem puși față în față cu o alegere foarte importantă. Vrem să fim vizibili sau vrem să rămânem în umbră? Este adevărat că și din umbră se pot face schimbări, însă pentru o schimbare cu adevărat importantă și majoră, una la nivel de societate, este nevoie de vizibilitate. Valoarea personală reprezintă valoarea intrinsecă și extrinsecă a unei persoane, a unei organizații sau a unei entități mai mari, și este dată de toate caracteristicile ce definesc un individ sau o entitate. Poate fi vorba aici de valori morale, spirituale, tradiționale, culturale. Sunt valori bine înrădăcinate și recunoscute la nivel general. Prin valoare, se stabilește poziția omului în societate, iar împărtășind sau neîmpărtășind anumite valori, ne stabilim apartenența la un anumit grup social. Confruntând valorile noastre cu ale altora, ne alegem partenerii de afaceri, de discuție sau de viață. Fiecare are o serie de principii adânc înrădăcinate în caracterul său, care îi spun cum ar fi bine să-și trăiască viața în așa fel încât să fie în armonie cu propria persoană. Tot ceea ce ne este drag în viață poate fi numit o valoare. Atunci când valorile în care credem în interiorul nostru diferă de cele conform cărora trăim, apare un conflict de valori. Acel conflict duce la un dezechilibru ce produce frustrare sau neîmplinire. Consider că cea mai bună cale de a obține ceea ce vrem în viață este de a stabili care sunt valorile noastre personale și a ne da silința să trăim în concordanță cu ele. Atunci când înțelegem ce e important pentru noi, e mult mai simplu să știm de ce să facem sau, dimpotrivă, să nu facem un compromis. Foarte puțini sunt cei care înțeleg cât de important este să învețe despre ei înșiși, despre ce este esențial în viață pentru ei și cum să ia decizii în conformitate cu dorințele lor, deoarece ceea ce pare important pentru unii poate irosi cei mai frumoși ani ai vieții altora. Branding-ul personal reprezintă imaginea pe care o afișăm și o promovăm atunci când am ales să fim vizibili în loc să rămânem în umbră. Mai întâi de toate, pentru a promova o imagine benefică, este nevoie ca aceasta să se bazeze pe niște valori bine stabilite și recunoscute pe plan larg. Trăim într-o societate în care diferenţierea este esenţială atât pe plan profesional, cât şi personal. Angajatorii aleg candidaţi care au ceva în plus faţă de ceilalţi, ceva mai valoros. Sunt apreciate abilităţile mai dezvoltate şi competenţele mai ridicate, iar marile companii recrutează oameni competenţi, care şi-au construit de-a lungul timpului branduri personale de succes. Termenul de brand personal a fost folosit pentru prima dată de către Tom Peters în 1997 într-un articol intitulat “The brand called you”, apărut în revista „Fast Company”. În acest articol T.Peters afirmă că fiecare om este un brand şi are oportunitatea de a ieşi în evidenţă şi că nu numai produsele de consum ale companiilor cu bugete mari de marketing sunt branduri. Un alt autor, Ryan Frischmann, vede brandingul personal ca procesul prin care indivizii şi antreprenorii se diferenţiază şi ies din mulţime prin identificarea şi valorificarea potenţialului, fie profesional sau personal, evidenţiindu-l prin mesaje coerente şi relevante prin intermediul reţelelor sociale pentru a atinge un anumit obiectiv. În acest fel indivizii pot să-şi câştige renume de experţi într-un anumit domeniu, pot să-şi consolideze reputaţia, să avanseze în carieră şi să câştige credibilitate şi încredere. Indiferent de vârstă, de poziție, de businessul în care ești, toți oamenii trebuie să înțeleagă necesitatea brandului. Ești șeful propriei tale companii, iar ca să fii într-un business, în ziua de azi, cel mai important lucru este să te autopromovezi corect. Brandul personal este un element important prin care te poți diferenția de ambalaj și îți poţi prezenta propria expertiză și experiență care te definește pe tine ca expert în domeniul în care lucrezi. Un management al bradului cere o înțelegere profundă a sinelui. În afaceri și în viață, calitățile și caracteristicile care te fac unic sunt adeseori cei mai buni aliați. Alegerea de a fi vizibili sau de a sta în umbră aparține fiecăruia dintre noi. Însă avantajul, dacă alegem să fim vizibili, este mai important decât ceea ce obținem prin rămânerea în anonimat. În primul rând, este nevoie să ne facem cunoscuți. Nu este de ajuns să fim valoroși, să cunoaștem multe lucruri, atâta timp cât nu le împărtășim cu alții. Iar în al doilea rând, și acesta credem că este cel mai mare avantaj, îi încurajăm pe ceilalți, prin exemplul personal, să facă la fel.