Elaborarea sistemului de evidență a reușitei și frecvenței elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
679 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 14:12
SM ISO690:2012
PURICE, Cristina. Elaborarea sistemului de evidență a reușitei și frecvenței elevilor. In: Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:: Ştiinţe ale naturii şi exacte Științe juridice și economice, 21-22 aprilie 2016, Chişinău. Chişinău, 2016: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2016, SNE, SJE, pp. 88-90.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:
SNE, SJE, 2016
Sesiunea "Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti: "
Chişinău, Moldova, 21-22 aprilie 2016

Elaborarea sistemului de evidență a reușitei și frecvenței elevilor


Pag. 88-90

Purice Cristina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 iulie 2019


Rezumat

Educaţia este domeniul principal în care o ţară civilizată investeşte pentru a asigura dezvoltarea durabilă a societăţii în baza transferului de cunoştinţe. Din păcate, în Republicii Moldova după o perioadă îndelungată de declin socioeconomic, domeniul educaţiei a fost lăsat de izbelişte şi traversează o profundă criză sistemică. Problema cu care sistemul educațional de la noi se confruntă la ora actuală ne-a determinat să alegem tema respectivă și să începem schimbarea și modernizarea prin crearea acestui sistem informatic și implementarea lui, pentru început, în unul din liceele din capitală. Analizând sistemul informatic prezent acum în instituție, am depistat că acesta este unul neintegrat, comasarea informaţiilor fiind una dificilă şi ineficientă și constatându-se pierderi de informaţii pe parcursul derulării procesului. Acest aspect influenţează activitatea liceului printr-o evoluţie mai lentă a procesului educativ. Registrul elevilor și al personalului este unul bogat, gestionarea acestora devenind dificilă dacă sistemele informatice nu sunt implementate cât mai curând. Actualitate. În urma unui sondaj realizat de Magenta Consulting în luna martie 2015, pe un eșantion de 641 de persoane, s-a stabilit că unul din 3 moldoveni s-a decis deja să părăsească Republica Moldova, 33% din respondenţi au declarat că se gândesc la o eventuală plecare în străinătate din diverse motive. Parţial, succesul şcolar este influenţat de resursele familiei copilului (financiare, educaţionale, timp liber, atenţie şi ajutor acordat copilului pentru munca şcolară, sprijin afectiv, supraveghere). Plecarea unui părinte sau a amândurora în străinătate pentru o perioadă mai lungă de timp poate determina apariţia unor probleme în performanţa şcolară, în măsura în care funcţiile îndeplinite de părinţi nu sunt preluate de altcineva. Pe lângă aceasta, un control adecvat al reușitei și frecvenței școlare va contribui la creșterea motivației elevilor și a responsabilității lor față de învățătură. În plus, va fi posibilă identificarea problemelor ce țin de asimilarea anumitor discipline la stadiul incipient al acestora și atragerea atenției părinților asupra lor la timpul potrivit. Pentru a asigura corectitudinea și înțelegerea în profunzime a informației, procesul de analiză a datelor va fi făcut de personalul școlii, ca ulterior părinții să fie înștiințați despre situația școlară a copiilor. Soluție. Implementarea softului va avea ca efect crearea unui sistem informatic integrat de management al datelor personale ale elevilor, frecvenței și reușitei acestora. Avantajele implementării sistemului:  Catalogul de note este disponibil la orice oră și în orice loc unde există conexiune la internet.  Minimizarea timpului necesar căutării datelor personale ale unui elev.  Păstrarea informației într-un singur loc și micșorarea volumului ocupat de datele colectate.  Generarea automată a rapoartelor și statisticilor.  Securizarea datelor prin oferirea diferitelor drepturi de acces utilizatorilor. Descrierea soluției. Aplicatiile software ale Sistemului informatic vor fi realizate cu ajutorul limbajelor PHP și MySQL. Se urmărește crearea unor aplicatii web cu oferirea diferitelor tipuri de acces pentru utilizatori: elevi, părinți, profesori și administrație. Odată cu logarea, în funcţie de utilizator, se vor oferi tipurile de acces corespunzătoare. Printre opțiunile disponibile se vor număra: vizualizarea orarului orelor, catalogul de note, agenda elevului etc. Concluzii: Implementarea softului în cadrul liceului va avea ca efect crearea unui sistem informatic integrat de management al datelor personale ale elevilor, frecvenței și reușitei acestora. Pornind de la necesităţile specifice fiecărui utilizator în parte, sistemul va permite culegerea şi interpretarea informaţiilor în scopul obţinerii deciziilor optime necesare pentru eficientizarea activităţii și procesului de instruire. Accesul la date va fi mai ușor – oriunde și oricând – cu condiția că utilizatorul are acces la rețeaua Internet.